Başkan Serdar Yıldız,“Konteynerlerde Kalan 70 Bin Kişi Zorluklarla Baş Başa Yaşıyor”

6 Şubat 2023 depremlerinin üzerinden 2,5 yıl geçmesine rağmen, Malatya’daki konteyner kentlerde yaşayan 70 bin kişi, zorlu yaşam koşullarıyla baş etmeye çalışıyor. İYİ Parti Malatya İl Başkanı Serdar Yıldız, konteyner kentlerdeki elektrik kesintileri, su ve gider sorunları, haşere tehlikesi ve güvenlik zafiyetleri olduğunu iddia etti.

BÖLGE HABERLERİ - 16-07-2025 15:30

Malatya’da, deprem sonrası kurulan konteyner kentlerde yaşayan 70 bin kişinin, halen elektrik kesintileri, haşere sorunu ve güvenlik zafiyetleriyle mücadele ettiğini ileri süren İYİ Parti Malatya İl Başkanı Serdar Yıldız, belediyeleri ve AFAD’ı sert bir dille eleştirerek, “İhmalkârlık yüzünden vatandaşları yılan, kene ve akrep mi ısırsın, insanlar mı ölsün?” diye sordu.

Elektrik kesintileri yaşamı durduruyor

Malatya’da, deprem sonrası geçici barınma çözümü olarak kurulan konteyner kentler, 70 bin kişiye ev sahipliği yapıyor. Ancak, İYİ Parti İl Başkanı Serdar Yıldız’ın açıklamalarına göre, bu alanlar artık yaşamı sürdürmek için elverişsiz hale geldi. Yıldız, “Konteynerlerde yaşam elektriğe bağlı. Yemek yapmak, duş almak, soğutma, her şey elektrikle. Ama sürekli elektrik kesintileri oluyor, yaşam adeta duruyor.” dedi. Elektrik kesintilerinin yanı sıra su ve gider sistemlerinde neredeyse her gün sorun yaşandığını belirten Yıldız, konteynerlerin fiziksel durumunun da kötüleştiğini vurguladı: “Kapılar, camlar, banyolar dökülüyor. Depremzedeler, zaten zor şartlarda yaşarken bir de bu sorunlarla mücadele ediyor.”

Bakımsızlık,haşere ve yangın tehlikesi büyük handikap

Yıldız, konteyner kentlerin çevresindeki bakımsızlık ve haşere sorununun ciddi bir tehdit oluşturduğuna dikkat çekti. “Temelsiz konteynerler, doğadaki tüm olumsuzluklara açık. İlkbaharda yağmurla büyüyen otlar, yazın sıcakta kurudu. Bu kuru otlar, bir kıvılcımla yangına neden olabilir. Konteynerde yaşayanların kaçma şansı bile olmaz,” diyen Yıldız, belediyelerin ilaçlama yapmadığını ve yılan, kene ve akrep gibi haşerelerin bölgeyi sardığını belirtti. “Son günlerde yılanlar her yerde görülüyor, kene vakalarından ölümler haberlerde. Belediyeler çalışmıyor, ihmalkârlık yüzünden insanların ölmesi mi gerekiyor?” sözleriyle tepkisini dile getirdi.

Güvenlik sorunu artıyor

Yıldız, konteyner kentlerdeki güvenlik sorunlarının da alarm verdiğini vurguladı. Depremin ilk günlerinde konteynerkentlere giriş-çıkışların sıkı denetimle kontrol edildiğini, ancak şimdi sadece göstermelik bekçilik yapıldığını belirtti: “İlk zamanlarda kartla giriş-çıkış, kimlik kontrolü, GBT sorgulaması vardı. Şimdi bölgeye giren çıkan belli değil. Cinayet, yaralanma, hırsızlık, uyuşturucu ve fuhuş olayları en üst seviyeye çıktı.”

Yıldız, 70 bin kişinin konteynerlerde mecburiyetten yaşadığını hatırlatarak, “Bu insanlar, gidecek yeri olmadığı için burada. AFAD ve belediye sorumluluk alsın, işini yapsın!” çağrısında bulundu.

Bülten

Günün Diğer Haberleri