Öz Sağlık-İş Sendikası üyeleri, Kamu Çerçeve Protokolü’nde sunulan zam teklifine sert tepki göstererek Eğitim ve Araştırma Hastanesi önünde protesto gösterisinde bulunarak basın açıklamasında bulundu. Grup adına açıklamalarda bulunan Hak-İş Konfederasyonu Öz Sağlık-İş Sendikası Malatya Şube Başkanı Mustafa Türkoğlu, sendika üyeleri, TÜHİS’in yüzde 16’lık zam teklifinin enflasyon karşısında eridiğini ve geçim koşullarını yansıtmadığını dile getirdi. HAK-İŞ olarak taban ücretin 1.800 TL’ye çıkarılmasını, yüzde 50 zam ve vergi yükünün hafifletilmesini talep etti.
“ENFLASYON TEKLİFİ GEÇTİ”
Enflasyonun mevcut teklifi çoktan geçtiğini aktaran Türkoğlu, “Bizler HAK-İŞ’li emekçiler olarak, aylar önce başlayan Kamu Çerçeve Protokolü sürecini umutla ve sabırla takip ettik. Bu sürecin, emeğimizin karşılığını alacağımız, geçim derdimize çare olacak bir toplu sözleşmeyle sonuçlanmasını bekledik. HAK-İŞ olarak: Yevmiyeler arasındaki yürürlük süresinden kaynaklı farklılıkların giderilmesini, ücretlerde yaşanan gerilemenin telafi edilmesi için taban ücretin 1.800 TL’ye çıkarılmasını, işe yeni başlayanlarla tecrübeli işçiler arasında fark oluşması için kıdem zammının ücrete eklenmesini, birinci yılın ilk altı ayı için ise %50 oranında zam yapılmasını talep ettik. Ancak aradan uzun bir süre geçmesine rağmen, geldiğimiz noktada TÜHİS’in sunduğu teklif ne yazık ki bizleri hayal kırıklığına uğratmıştır. TÜHİS; birinci altı ay için %16’lık bir zam teklifi sunmuştur. Oysa ilk beş ayda gerçekleşen enflasyon şimdiden %15’i bulmuştur. Yani teklif edilen bu zam, daha cebimize girmeden eriyip gitmiş durumdadır.” dedi.
“GELİR ADALETİ SAĞLANMALI”
İşçilerin üzerindeki vergi yükünün hafifletilmesi gerektiğinin altını çizen Türkoğlu, “Bu nedenle, TÜHİS tarafından sunulan artış oranlarının, bizlerin içinde bulunduğu ekonomik koşulları ve geçim mücadelemizi yansıtmadığını düşünüyoruz. HAK-İŞ olarak bu teklifi mevcut haliyle müzakere etmeyi uygun bulmadığımızı açıkça ifade ediyoruz. Ayrıca, emeğiyle geçinen bizlerin sırtındaki vergi yükünün hafifletilmesi artık kaçınılmaz hale gelmiştir. Artan enflasyon, yükselen maliyetler ve düşük ücretler altında ezilen kamu işçileri, bir de adaletsiz vergi dilimleriyle mücadele etmek zorunda kalmaktadır. Gelir vergisi tarifelerinin bir an önce güncellenmesi, ücretlerden kesilen verginin adil bir seviyeye çekilmesi ve sabitlenmesi gerekmektedir. Hak ettiğimiz ücretlerin, vergi dilimleri arasında eriyip gitmesini kabul etmemiz asla mümkün değildir. HAK-İŞ olarak, vergi yükünün hafifletilmesini, gelirde adaletin sağlanmasını ve bu konuda kalıcı bir düzenleme yapılmasını ısrarla talep ediyoruz. Yüksek enflasyon, artan kira ve temel ihtiyaç fiyatları ortadayken; alım gücümüz her geçen gün düşerken; biz hâlâ aylardır sözleşmenin sonuçlanmasını bekliyoruz. Hükümet Yetkililerimiz tarafından yapılan açıklamalarda, ülkemizin büyüdüğü, üretimin arttığı, zor dönemin geride kaldığı ifade ediliyor. Bu gelişmeler biz emekçilere umut veriyor, ancak bu olumlu tabloyu kendi hayatlarımızda yeterince hissedemiyoruz. Bizler, emeğiyle geçinen insanlar olarak sadece adil bir ücret, insanca bir yaşam ve büyümeden hakkettiğimiz payı talep ediyoruz. Biz yeni ve daha kapsayıcı, taleplerimizi ve beklentilerimizi karşılayacak, mağduriyetlerimizi giderecek bir teklifin sunulmasını istiyoruz. Beklentimiz, çalışanı merkeze alan, geçim koşullarını gözeten adil bir teklifin ortaya konmasıdır. HAK-İŞ’li emekçiler olarak bizler emeğimizin hakkını istiyoruz. Türkiye büyürken, emeğin payı küçülmesin diyoruz. Gelir adaletinin sağlanmasını ve toplu sözleşmenin bir an önce tamamlanmasını bekliyoruz.” ifadelerini kullandı.
“İŞÇİNİN İRADESİ KIRMIZI ÇİZGİMİZDİR!”
Taleplerin karşılanmadığı durumda eylemlerin devam edeceği sinyalini veren Türkoğlu, “Yetkililer, sürecin devam ettiğini ve yeni bir teklif üzerinde çalışıldığını iletti. Yeni teklifin bir an önce sunulmasını istiyoruz. Bizler, ülkemizin birliği, refahı ve kalkınması için fedakârca çalışmaya devam edeceğiz. Ama bizler, HAK-İŞ’li emekçiler olarak bugün meydanlardan güçlü bir şekilde sesleniyoruz: Bu süreç daha fazla uzamamalı! Kamu işçisinin iradesi dikkate alınmalı! Sunulacak yeni teklif, emekçilerin beklentisini karşılamalıdır! HAK-İŞ olarak her zaman müzakereden, uzlaşıdan, sorunları masada çözmekten yana olduk. Ülkemizin sorunlarına yenilerini eklemek, yeni kaos ve krizlerin yaşanmasını asla istemiyoruz. Ama unutulmasın ki, Kamu Çerçeve Protokolü’ndeki taleplerimiz ve beklentilerimiz karşılanmazsa, demokratik haklarımızı kullanmaktan da geri durmayacağımızı ifade ediyoruz. Refahımızı artırmayan, sorunlarımızı çözmeyen hiçbir teklife de evet demeyeceğiz. Genel Başkanımız Mahmut Arslan’ın dediği gibi: “İşçinin iradesi, Kırmızı çizgimizdir!” Bu iradenin sonuna kadar takipçisi olacağız. HAK-İŞ’li emekçiler olarak, ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik koşullar, yaşadığımız zorluklar ve mağduriyetler göz önünde bulundurularak, Kamu Çerçeve Protokolü’nün bir an önce beklentilerimizi karşılayacak şekilde sonuçlandırılmasını beklediğimizi kamuoyuna duyuruyoruz.” açıklamasını kullandı.>>MEHMET TURAN ÇİĞDEM
EDİTÖR




















