Malatya Lider Gazetesi
HV
25 HAZİRAN Perşembe 22:32

Çiftçinin Durumu  Cumhurbaşkanına Aktarıldı

Malatya’da Ziraat Odası Bölge Başkanı Yunus Kılınç tarafından düzenlenen basın açıklamasında, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile yapılan görüşmenin detayları kamuoyuna paylaşıldı.

EKONOMİ
Çiftçinin Durumu  Cumhurbaşkanına Aktarıldı

Malatya’da Ziraat Odası Bölge Başkanı Yunus Kılınç tarafından Koordinasyon Toplantı Merkezi’nde düzenlenen basın açıklamasında, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile yapılan görüşmenin detayları kamuoyuna paylaşıldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın üreticilerin sorunlarına bir buçuk saatini ayırdığını belirten Kılınç, “Cumhurbaşkanımızla dar bir zamanda görüşmemize rağmen yarım saatlik süreyi bir buçuk saate çıkardı. Bu görüşmede üreticimizin yaptığı masrafların borçla karşılandığını ve bu masrafların acilen karşılanması gerektiğini ifade ettik.

Malatya’da Ziraat Odası Bölge Başkanı Yunus Kılınç, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile yapılan 1,5 saatlik görüşmenin ayrıntılarını paylaştı. Kılınç, görüşmede Malatya kayısısının mevcut durumu, çiftçilerin yaşadığı ekonomik sıkıntılar, don afetinin etkileri ve üreticilerin taleplerinin detaylı şekilde Cumhurbaşkanı’na aktarıldığını belirtti. Ayrıca toplantıda çiftçilerin borçlarının ertelenmesi, sulama ücretlerinde indirim yapılması ve Bağkur primlerindeki adaletsizliğin giderilmesi gibi önemli konularda çözüm önerilerinin sunulduğunu ifade etti.

“YÜZDE YÜZ HASAR KAYDEDİLDİ”

Malatya’da yaşanan don afetinin tarıma etkilerine dikkat çeken Kılınç, “Deprem afetinden sonra 12 Nisan don afeti de ülkemizi gerçekten derinden sarstı. Meyve ağaçlarımızın tamamı bazı illerimizde lokal olsa da Malatya’mızda tamamında yüzde yüz hasar kaydedildi. Bu da Malatya ekonomisi için büyük bir eksiklik oluşturdu. Bizler ilk günden itibaren ziraat odaları olarak üreticimizin yanında olduk. Tüm toplantılara, Sayın Bakanımızın gelişi, valimizin yapmış olduğu acil eylem planlarına katıldık. İlçe ilçe tarım il müdürlüğümüzle birlikte zarar gören ağaçların bakım çalışmalarını yürüttük. Bazı bölgelerde zarar gören ağaçların canlanmaya başladığını görmek bizleri umutlandırdı. İnşallah gelecek yıl meyve gözü oluştururlar da üreticimiz bu sıkıntıyı bir yıl içerisinde kapatır.” Dedi.

“65 İLDE DON HASARI OLUŞMUŞTU”

Türkiye Ziraat Odaları Birliği Genel Başkanı Şemsi Bayraktar’ın Malatya ziyaretinin önemine değinen Kılınç, “Bizler ziraat odaları başkanları olarak süreci yakından takip ettik. Genel Başkanımız Sayın Şemsi Bayraktar’ı Malatya’mıza davet ettik. Bazı basın organlarında 8 gün sonra geldiği yönünde eleştiriler yer aldı ancak Türkiye genelinde 65 ilde don hasarı oluşmuştu. Genel Başkanımız Manisa’dan başlayıp Malatya’ya kadar çalışmalarını sürdürdü.”

“CUMHURBAŞKANIMIZA ÇİFTÇİNİN DURUMUNU ANLATTIK”

Bayraktar’ın girişimiyle Cumhurbaşkanı Erdoğan’la yapılan görüşmenin ayrıntılarını aktaran Kılınç, “Genel Başkanımızın Malatya ziyareti bizleri 13 Mayıs’ta devletin zirvesi Sayın Cumhurbaşkanımızla buluşturdu. Bunu başka biri yapamazdı. Tarım Bakanımız da ilk olarak Malatya’ya geldi. Bizler ziraat odaları olarak üreticilerimizin taleplerini dinledik. Tarım il ve ilçe müdürlükleri hasar tespit çalışmalarını tamamlayarak bakanlığa iletti. Biz de ardından Ankara’ya giderek Sayın Cumhurbaşkanımıza çiftçinin durumunu anlattık.” Şeklinde konuştu.

MASRAFLARIN KARŞILANMASINI İSTEDİK

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın üreticilerin sorunlarına bir buçuk saatini ayırdığını belirten Kılınç, “Cumhurbaşkanımızla dar bir zamanda görüşmemize rağmen yarım saatlik süreyi bir buçuk saate çıkardı. Yabancı konsoloslarla olan toplantısını erteleyerek bizi dinledi. Bu görüşmede üreticimizin yaptığı masrafların borçla karşılandığını ve bu masrafların acilen karşılanması gerektiğini ifade ettik. Ayrıca Ziraat Bankası ve Tarım Kredi borçlarının bir yıl faizsiz ertelenmesini, üreticimize faizsiz kredi verilmesini talep ettik.” Dedi.

SULAMA BEDELİNDE YÜZDE 50 İNDİRİM TALEP ETTİK

Çiftçinin destek taleplerine ilişkin buğday fiyatları ve sulama bedellerine de değinen Kılınç, “Yeni mahsul buğdayda Toprak Mahsulleri Ofisi’nin fiyatı 15 TL’nin altına açıklamamasını istedik. Sulama birliklerinin %100’e varan artışlarla belirlediği fiyatların, tıpkı deprem döneminde olduğu gibi %50 indirilmesi gerektiğini ilettik. Ayrıca çiftçilerimizin yüksek Bağ-Kur primleri nedeniyle kayıt dışına yöneldiğini, primlerin düşürülmesi gerektiğini ve çiftçilerin 9 bin günde, sigortalıların 7 bin 200 günde emekli olmasının adaletsizliğe yol açtığını anlattık.” dedi.

CUMHURBAŞKANI’NDAN BAKANLARA TALİMAT

Yapılan görüşmenin ardından Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Tarım Bakanı başta olmak üzere ilgili bakanlıklara gerekli talimatları verdiğini söyleyen Kılınç. “Sayın Cumhurbaşkanımız, Tarım Bakanımıza, ‘Git, Maliye Bakanlığı ile görüş, ne gerekiyorsa yapın. Su parası Tarım Bakanlığına ait, gerekeni yapın. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na gidin, Bağ-Kur’daki adaletsizliği ortadan kaldırın,’ şeklinde açık ve net talimatlar verdi,” dedi.

“ÜRETİCİNİN YANINDA DURMAYA DEVAM EDECEĞİZ”

Kılınç açıklamasını, “Üreticilerimizin sorunlarını doğrudan devletin zirvesine taşıdık. Bizler Ziraat Odaları olarak her zaman çiftçimizin sesi olmaya, onların yanında durmaya devam edeceğiz,” sözleriyle tamamladı.

>>TUĞÇE ERBAŞ

EDİTÖREDİTÖR

YORUMLAR