Malatya Lider Gazetesi
HV
26 HAZİRAN Cuma 17:32

Kiltepe Sakinleri Yalan Rüzgarına İsyan Ediyor!

6 Şubat depremlerinde 1603 yapısından 1100’ünü kaybederek adeta haritadan silinen Kiltepe Mahallesi, belirsizliğin pençesinde terk edildi.

MALATYA HABERLERİ
Kiltepe Sakinleri Yalan Rüzgarına İsyan Ediyor!

6 Şubat depremlerinde 1603 yapısından 1100’ünü kaybederek adeta haritadan silinen Kiltepe Mahallesi, belirsizliğin pençesinde terk edildi. Önce rezerv alan ilan edilen, sonra vazgeçilen, ardından sadece bir kısmı kapsama alınan mahallenin rezerv dışı kalan bölgeleri harabeye döndü. Her belediyeye gidişlerinde "İmar haftaya, aya, seneye bitecek" cevabını alan mahalle halkı feryat etti: "Her yıl ‘seneye biter’ diyorlar, o sene hiçbir zaman gelmedi!"

Asrın felaketinin üzerinden geçen 3,5 yıla rağmen, Malatya’nın merkez ilçelerinden Yeşilyurt’a bağlı köklü yerleşim yerlerinden Kiltepe Mahallesi’nde depremin izleri değil, bürokrasinin yarattığı belirsizlik halkta hayal kırıklığına neden oluyor. Deprem sarsıntılarıyla saniyeler içinde 1603 binasından tam 1100'ünü kaybederek moloz yığınına dönen mahalle, şimdi de yılan hikayesine dönen yasal süreçlerle boğuşuyor. Depremden hemen sonra "müjdeli haber" olarak duyurulan rezerv alan uygulamasında sürekli çark edilmesi ve Yeşilyurt Belediyesi'nin bir türlü bitirilemeyen imar çalışmaları, bölge halkını ve mahalle muhtarını adeta çileden çıkardı.

REZERV ALAN ÇORBA OLDU, REZERV DIŞI KALAN YERLER KADERİNE TERK EDİLDİ

Kiltepe Mahallesi’nde deprem sonrası süreç tam bir bürokratik kaosa sahne oldu. İlk olarak mahallenin tamamının "Rezerv Alan" ilan edileceği açıklandı; ancak kısa süre sonra bir grubun itirazı üzerine bu uygulamadan tamamen vazgeçildiği duyuruldu. Yaşanan kafa karışıklığının ardından yetkililer bu kez de mahallenin yalnızca belirli bir bölümünün rezerv alan kapsamına alındığını belirtti. Söz konusu şanslı bölgede konutlar inşa edilip hak sahiplerine teslim edilirken, çizginin diğer tarafında, yani rezerv alan dışında kalan geniş bölge ise tam anlamıyla bir hayalet kente dönüştü. Ne devlet eliyle bir konut yapılan ne de imar beklentisi nedeniyle vatandaşın kendi evini yapmasına izin verilen bu bölgede zaman adeta 6 Şubat'ta durdu.

BELEDİYE’NİN KLASİK CEVABI: "SENEYE GELECEĞİZ"

Mahalle halkının devletten umudunu keserek "Hiç olmazsa kendi imkanlarımızla evlerimizi inşa edelim" talebi de imar engeline takıldı. Yeşilyurt Belediyesi’nin depremin hemen ardından bölgede imar çalışmalarına başladığı bilinse de aradan geçen yıllara rağmen hiçbir somut netice alınamadı. Mağduriyetlerini dile getirmek ve bilgi almak adına ne zaman belediyenin kapısını çalsalar aynı basmakalıp savunmayla karşılaştıklarını belirten Kiltepe sakinleri, isyan bayrağını açtı. Mahalleli, “Belediyeye her gidişimizde ‘İmar çalışmaları bir yıla tamamlanacak’ diyorlar. Ertesi yıl gidiyoruz, yine ‘Öbür sene bitecek’ diyorlar. Bizimle dalga geçiyorlar, o vaat edilen sene hiçbir zaman gelmedi!” diyerek tepkilerini sert bir dille ifade etti.

MUHTAR DEMİRTAŞ’TAN MİLLETVEKİLLERİNE SALVO: "SÜTLÜCE’DE GÖVDE GÖSTERİSİ YAPMAYI BİLİYORSUNUZ!"

Kiltepe Mahallesi Muhtarı Celal Demirtaş, yaptığı zehir zemberek açıklamalarda, mahallenin içinde bulunduğu içler acısı durumu gözler önüne serdi. Kendisinin de evsiz kaldığını ve elektriği dahi olmayan bir konteynerde yaşam savaşı verdiğini belirten Demirtaş, kent yöneticilerine ve milletvekillerine şu sözlerle yüklendi:

"Kiltepe’de rezerv alanının dışına çıkarılan bölgelerde de imar çalışması yapılmadı. Vatandaş kendi imkanlarıyla taş üstüne taş koymaya kalksa dahi yasal olarak yapamıyor. Rezerv alandan çıkarıldığımıza dair kararın üzerinden tam bir yıl geçti, hala bekliyoruz. Yeşilyurt Belediyesi imar çalışması yapıyor güya ama ortada biten bir şey yok. Taş üstüne taş konulmazsa bu saatten sonra burada sadece çarpık kentleşme olur. Bir an önce bu işin neticeye bağlanmasını istiyoruz. Depremden beri 3 yıldan fazla zaman geçti, vatandaşa sürekli ‘Bir sene sonra, bir sene sonra’ diyerek oyalıyorlar."

"MUHTAR EVİM BİLE YOK!"

Siyasetçilerin sadece işleri bittiğinde ya da güzel sahnelerde ortaya çıktığını savunan Muhtar Demirtaş, eleştirilerinin dozunu artırarak şunları söyledi:

"Milletvekillerimizin, belediye başkanlarımızın ve il başkanlarımızın bize sahip çıkmasını istiyoruz. Bizim milletvekillerimiz gidip Sütlüce gibi her şeyi bitmiş, pırıl pırıl yerlerden boy boy fotoğraf vermeyi çok iyi biliyorlar. Sıkıysa gelsinler Kiltepe Babuktu’dan da fotoğraf versinler! Hiçbir milletvekili seçim bittikten sonra benim mahalleme ayak basıp da ‘Muhtar Celal, senin mahallenin derdi ne, bu insanlar ne yiyip ne içiyor?’ diye sormadı. Ben burada doğup büyümüş bir insan olarak bu sahipsizliği kabul edemiyorum. Her yere gidip muhtarları arkalarına dizerek gövde gösterisi yapıyorlar ama kendi merkez mahallelerine uğramıyorlar. Ben burada kimseye yalakalık yapmıyorum, mahallemin hakkını, ihtiyacını haykırıyorum. Benim muhtarlık evim bile yok, kaldığım konteynerin elektriği bile yok! Milletvekillerimizden tek talebim var; gelip mahallemin bu içler acısı halini görsünler, sesimizi duysunlar. 8 aydır kazılıp öylece bırakılan, abone bağlantısı bile yapılmayan o çileli yere gelip benimle bir fotoğraf versinler de milletin gerçek tepkisini orada gözleriyle görsünler. İşte ondan sonra çıkıp ‘Ben sizin milletvekilinizim’ desinler. Kamuoyuna saygıyla duyuruyorum."

Kiltepe’de yükselen bu haklı çığlığa, Malatya’nın mülki amirlerinin ve Yeşilyurt Belediyesi’nin nasıl bir yanıt vereceği ve vaat edilen "o senenin" ne zaman geleceği ise merakla bekleniyor.>>MEHMET TURAN ÇİĞDEM

EDİTÖREDİTÖR

YORUMLAR