Malatya Lider Gazetesi
HV
24 HAZİRAN Çarşamba 06:04

Beylerderesi’nde İkinci Geçiş Çalışmaları Başlıyor

Malatya Büyükşehir Belediye Meclisi’nin Ağustos ayı toplantısında alınan kararla, Beylerderesi için ikinci geçiş hattı imar projesi onaylandı. Trafik yoğunluğunu azaltmayı hedefleyen proje, Nazım İmar Planı’na işlendi.

MALATYA HABERLERİ
Beylerderesi’nde İkinci Geçiş Çalışmaları Başlıyor

Malatya Büyükşehir Belediye Meclisi, Ağustos ayı toplantısında Beylerderesi için ikinci geçiş hattı çalışmalarını başlatma kararı aldı. Yeşilyurt ilçesi Yakınca Mahallesi’nden başlayarak, Beylerderesi Vadisi’ni viyadük geçişi ile aşan ve Malatya-Kahramanmaraş Karayolu’na bağlanan yeni ulaşım hattı, bölgedeki trafik yoğunluğunu azaltmayı hedefliyor.

İmar ve Şehircilik Daire Başkanlığı tarafından 13 Mayıs 2024 tarihli ve 193219 sayılı yazıyla meclise sunulan talep dosyası, Belediye Meclisi’nin incelemesi sonucu komisyona havale edildi. Komisyon tarafından yapılan incelemeler sonucunda, Karayolları tarafından projelendirilen "Beylerderesi Geçişi Onaylı Yatay Hattı" projesinin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı’na işlenmesi uygun görüldü.

Yeni geçiş hattı, Malatya’nın batı yönündeki tek kent girişinin neden olduğu trafik yoğunluğunu hafifletmeyi amaçlıyor.

Mehmet Turan Çiğdem

EDİTÖREDİTÖR

YORUMLAR