Malatya Büyükşehir Belediye Meclisi, Ağustos ayı toplantısında Beylerderesi için ikinci geçiş hattı çalışmalarını başlatma kararı aldı. Yeşilyurt ilçesi Yakınca Mahallesi’nden başlayarak, Beylerderesi Vadisi’ni viyadük geçişi ile aşan ve Malatya-Kahramanmaraş Karayolu’na bağlanan yeni ulaşım hattı, bölgedeki trafik yoğunluğunu azaltmayı hedefliyor.
İmar ve Şehircilik Daire Başkanlığı tarafından 13 Mayıs 2024 tarihli ve 193219 sayılı yazıyla meclise sunulan talep dosyası, Belediye Meclisi’nin incelemesi sonucu komisyona havale edildi. Komisyon tarafından yapılan incelemeler sonucunda, Karayolları tarafından projelendirilen "Beylerderesi Geçişi Onaylı Yatay Hattı" projesinin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı’na işlenmesi uygun görüldü.
Yeni geçiş hattı, Malatya’nın batı yönündeki tek kent girişinin neden olduğu trafik yoğunluğunu hafifletmeyi amaçlıyor.
Mehmet Turan Çiğdem
EDİTÖR




















