Malatya Lider Gazetesi
HV
23 HAZİRAN Salı 20:45

Malatya Tarım İl Müdürlüğü Uyardı:Kurbanlıkta Yaş, Sağlık ve Belge Şart!

Malatya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, yaklaşan Kurban Bayramı öncesi kurbanlık hayvan seçimi, alımı ve kesimiyle ilgili vatandaşları uyardı. Kurallara uymayanların hem dini hem de yasal açıdan sorumluluk taşıyacağı belirtildi.

YAŞAM
Malatya Tarım İl Müdürlüğü Uyardı:Kurbanlıkta Yaş, Sağlık ve Belge Şart!

Malatya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, kurban edilecek hayvanların koyun, keçi, sığır, manda ve deve olması gerektiği, bu hayvanların ise belirli yaş kriterlerini karşılaması gerektiği vurgulandı. Buna göre, Deve: 5 yaşını doldurmuş olmalı, Sığır ve manda: 2 yaşını doldurmuş olmalı, Koyun ve keçi: 1 yaşını doldurmuş olmalı Ancak, koyunların sessizlik ve görünüş olarak bir yaşındakilere benzemesi durumunda altı ayını tamamladıktan sonra da kurban edilebileceği bildirildi. Hayvanlarda açık yara, körlük, topallık, zayıflık ve organ eksikliği gibi kusurlar bulunmamalı; gebe veya yeni doğum yapmış hayvanlar tercih edilmemeli. Ayrıca damızlık değeri taşıyan dişi hayvanların kesiminin yapılmaması gerektiği ifade edildi.

SATIN ALMA VE NAKİL KURALLARI

Hayvanların kulak küpesi ve pasaportlarının mutlaka kontrol edilmesi gerektiği belirtilirken, başka illerden getirilen hayvanlar için Veteriner Sağlık Raporu aranması gerektiği hatırlatıldı. Ayrıca “Tarım Cebimde” mobil uygulaması üzerinden hayvanların küpe numarası ile sorgulama yapılabileceği bildirildi. Nakil sürecinde hayvan refahı, araçların hijyeni, temizliği ve havalandırması gibi kurallara titizlikle uyulması gerektiği vurgulandı.

KESİM YERİ VE USULÜ

Kurbanlık hayvanların yalnızca onaylı kesimhanelerde ya da ilgili Komisyon tarafından belirlenen alanlarda kesilmesi gerektiği belirtildi. Kesim işlemlerinin eğitimli kasaplar tarafından yapılması, cadde, sokak ve parklarda kesimin ise yasak olduğu duyuruldu.  Kesim sırasında hayvana acı çektirilmemesi, işlemin usulüne uygun yapılması gerektiği hatırlatıldı. Kesim öncesi hayvana kötü muamelenin etin kalitesini ve dayanıklılığını olumsuz etkilediği ifade edildi.

ÇEVRE VE HALK SAĞLIĞINA DİKKAT

Kesim sonrası oluşan hayvansal atıkların çevreye gelişigüzel atılmaması gerektiği vurgulandı. Özellikle hastalıklı organların evcil ya da yabani hayvanlara verilmemesi gerektiği belirtilerek, bu atıkların derin çukurlara gömülerek imha edilmesi gerektiği açıklandı. Kist hidatik, şarbon, tüberküloz gibi hayvandan insana bulaşan hastalık riskine karşı vatandaşların dikkatli olması gerektiği ifade edildi.

BELGE TESLİMİ VE KAYIT İŞLEMLERİ

Kesilen hayvanlara ait kulak küpesi ve pasaportların İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlüklerine teslim edilmesi gerektiği, böylece hayvanların sistemden düşümünün sağlanacağı belirtildi. Köylerde kesilen hayvanlara ait bilgilerin ise muhtarlıklar aracılığıyla kayıt altına alınacağı duyuruldu.>>TUĞÇE ERBAŞ

EDİTÖREDİTÖR

YORUMLAR