Malatya Lider Gazetesi
HV
24 HAZİRAN Çarşamba 07:50

Nihat Şahin,''İlan Edilen Sözde 2024 Emekliler Yılı Bizler İçin Hüsran Yılı Oldu.''

Saadet Partisi Yeşilyurt İlçe Başkanı Nihat Şahin,basın açıklamasında bulundu.Şahin açıklamasında,emekli vatandaşların hayat koşulları karşısında yaşadıkları olumsuz durumlardan dem vurarak,emeklilerin yüksek enflasyonist ortamda sağlıklı ve huzurlu bir yaşam süremediklerinden yakındı.

GÜNCEL
Nihat Şahin,''İlan Edilen Sözde 2024 Emekliler Yılı Bizler İçin Hüsran Yılı Oldu.''

Saadet Partisi Yeşilyurt İlçe Başkanı Nihat Şahin,yapmış olduğu basın açıklamasında kamuoyuna şöyle seslendi.
Bizim yıllarca çalışıp, didinip devlete hizmet etmiş 4 milyondan fazla emeklimiz maalesef açlık sınırının
altında maaş alıyor. 2024 yılının Emekliler yılı ilan edildiği dönemde 10 bin lira olan en düşük emekli
maaşına Temmuz ayında seyyanen 2 bin 500 lira zam yapıldı ve 12 bin 500 lira oldu. Ak Parti'nin ilk
iktidara geldiği gün en düşük emekli maaşı 1,5 asgari ücret düzeyindeydi. Bugün ise en düşük emekli
maaşı 0,73 asgari ücret düzeyinde. O dönem 1 aylık maaşı ile 8 çeyrek altın alabilen emekli
vatandaşımız bugün iki buçuk çeyrek altın ancak alabiliyor. Sadece maaşlar değil, emekli bayram
ikramiyeleri de düştü. Ak Parti öncesi emekli olan bir vatandaş orta halli bir daire satın alabilirken bugün
verilen ikramiye ile bırakın daire almayı 2 yıllık kirasını zor ödüyor. İktidar eksik de olsa Ramazan ve
Kurban bayramlarında emekli vatandaşlarımıza ikramiye ödemeye başlamıştı. 2018 yılında
1000 lira olarak ödenmeye başlayan bu ikramiyeler aradan geçen 6 yılda sadece 3000 liraya
çıkartıldı. Saadet Partisi olarak bayram ikramiyelerinin artırılması gerektiğini söyleyip TBMM'de kanun
teklifleri verdik bunların hiçbiri kabul görmedi. Geldiğimiz noktada 2018 yılında 222 dolar veya 3,3
çeyrek altın alınabilen bir bayram ikramiyesi ile Emekliler Yılı ilan edilen yılın sonunda bugün 87
dolar ve ya 0,59 çeyrek altın ancak alınabiliyor.
Cumhurbaşkanı Erdoğan 2024 yılını “Emekliler yılı” ilan ederken ‘Emeklilerimizin hak ettiği saygıyı
görmesi, hayatlarının bu özel dönemlerini daha huzurlu, daha sağlıklı ve güven içinde geçirebilmeleri
önceliklerimiz arasında yer almaktadır.’ İfadelerini kullanmıştı. 15 bini devlet 11 bini özel Huzurevlerinde
kalan yaşlı vatandaşlarımızın artan fiyatlarla adeta huzuru kaçtı. Huzurevlerine bu yıl % 300 ila % 360
arasında zam yapıldı. Tepkiler üzerine fiyatlarda düzenlemeye gidilse de değişen çok şey olmadı.
Sözde 2024 yılı emekliler yılı olarak ilan edilse de açlık sınırının altında bir maaşa mahkûm edilen yüzbinlerce
insan halen çalışmaya devam ediyor. Geçtiğimiz aylarda biri 72 diğeri 79 yaşında olan emekli iki vatandaşımız

çalıştıkları inşaattan düşerek hayatını kaybetti. Torunlarına harçlık dahi veremeyen emeklilerimiz ölümü göze alarak
halen ağır içlerde çalışıyor.
Emeklilerimiz aldıkları maaşların yetersizliği ve enflasyonun çok yüksek olmasından dolayı ucuz et, ucuz yağ
kuyruklarında vakit geçirmek zorunda kalıyorlar. Her fırsatta kültürümüzden, milli ve manevi değerlerimizden dem
vuran iktidar, emekli ve yaşlı vatandaşlarımızın sorunlarının çözümüne dair atması gereken adımları atmak yerine
ülkemizin kaynaklarını har vurup harman savurmaya devam ediyor. Emeklinin de emekçinin de artık tek çözüm
yolu önümüzdeki ilk seçimlerde vatandaşlarımız halkını ezen bu iktidarı tarihin tozlu raflarına kaldırarak herkesin
hak ettiği değeri vereceği Saadet iktidarını tesis etmektir.
Hepinizi saygıyla sevgiyle selamlıyorum.
Allah a emanet olunuz.''

EDİTÖREDİTÖR

YORUMLAR