Tarım ve Orman Bakanlığı'nın mevzuatı doğrultusunda her yıl belirli dönemlerde uygulanan av yasaklarının, su ürünlerinin üreme dönemlerinde doğal stokların korunması ve sürdürülebilir balıkçılığın sağlanması amacıyla hayata geçirildiği belirtilen açıklamada, Malatya’da da bu kapsamda 1 Nisan’da başlayan sazangil türlerine yönelik av yasağının 1 Temmuz itibarıyla sona erdiği ifade edildi. Yasak süresince sazangil türlerinin avlanması, nakledilmesi ve satışı tamamen yasaktı.
SU ÜRÜNLERİ, ARTAN NÜFUS İÇİN STRATEJİK GIDA
Açıklamada, gıda üretiminin artırılması ve işsizliğin önlenmesine yönelik çalışmalara dikkat çekilerek, balıkçılığın bu bağlamda büyük önem taşıdığı vurgulandı. Su ürünlerinin hızla artan nüfus için büyük bir besin kaynağı ve dengeli beslenmede eşsiz bir gıda olduğu ifade edilerek, balıkçılığın hem dünyada hem de Türkiye’de giderek daha fazla önem kazanan bir iş sahası haline geldiği kaydedildi.
“BALIKÇILIĞIN GELECEĞİ YASAKLARA UYMAKTAN GEÇİYOR”
Yetkililer, balıkçılığın sürdürülebilirliği için yasaklara uyulmasının şart olduğunu belirtti. Açıklamada, “Balıkçılığımızın geleceği büyük ölçüde yasaklara uymaktan geçmektedir. Avlanma yasaklarına uyarak üzerimize düşen vazifeyi büyük ölçüde yapmış olacağız” ifadelerine yer verildi. Yasakların, su ürünleri kaynaklarından ekonomik olarak yararlanmak, üretimi artırmak, iç sulardaki stokları korumak ve ekonomik türleri geliştirmek amacıyla uygulandığı aktarıldı.
TEBLİĞLERE GÖRE AV TAKVİMİ BELİRLENDİ
11 Ağustos 2024 tarih ve 32629 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 6/1 sayılı Ticari Amaçlı ve 6/2 sayılı Amatör (Sportif) Amaçlı Su Ürünleri Avcılığını Düzenleyen Tebliğ hükümlerine göre; Malatya’daki iç sularda 1 Nisan - 30 Haziran tarihleri arasında sazangillerin avcılığı yasaklandı. Bu süreçte amatör (sportif) amaçlı dahi olsa avlanma yasaktı. Ayrıca bu dönemde avlanması yasak olan su ürünlerinin satışı, nakli ve imalatta kullanılması da tamamen yasak kapsamına alındı. Yasaklara aykırı davrananlar hakkında 1380 Sayılı Su Ürünleri Kanunu hükümlerince yasal işlem uygulandı.
ÜÇ AYDA 1109 DENETİM, 98 BİN LİRALIK CEZA
Yasağın uygulandığı üç aylık süreçte İl ve İlçe Müdürlüklerine bağlı ekipler tarafından sahada yoğun denetimler gerçekleştirildi. Bu kapsamda toplam 1109 denetim yapıldı. Yapılan denetimlerde muhtelif ağ göz açıklığına sahip toplam 3815 metre uzunluğundaki uzatma ağına el konuldu. Kuralları ihlal ettiği tespit edilen 6 kişiye toplam 98.925,00 TL idari para cezası uygulandı.
DETAYLI BİLGİ İÇİN RESMİ KAYNAKLARA BAŞVURULABİLİR
Kamuoyuna yapılan açıklamada, 6/1 ve 6/2 numaralı Tebliğlerle getirilen yasak, sınırlama ve düzenlemelere ilişkin detaylı bilgilere Tarım ve Orman Bakanlığı’nın internet sitesi www.bsgm.gov.tr üzerinden veya İl ve İlçe Tarım Müdürlüklerinden ulaşılabileceği bildirildi. Açıklamada son olarak, “Biz ve bizden sonraki neslin geleceği için, balıkçılığımızın geleceği için, balık neslini yok etmeyelim, avlanma yasağına uyalım, uymayanları ikaz edelim” çağrısında bulunularak, tüm balıkçılara bereketli, hayırlı ve bol kazançlı bir sezon temenni edildi.>>TUĞÇE ERBAŞ
EDİTÖR




















