Malatya Lider Gazetesi
HV
25 HAZİRAN Perşembe 01:54

Yasağı Deldiler Cezayı Yediler

1 Nisan ve 30 Haziran tarihleri arasında Malatya İç sularında başlatılan av yasağına uymayan 6 Kişiye 98 bin 925 lira ceza uygulandı

GÜNCEL
Yasağı Deldiler Cezayı Yediler

Malatya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, gıda üretiminin artırılması ve işsizliğin önlenmesi amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamında, su ürünleri avcılığında avlanma yasaklarına büyük önem verildiğini açıkladı. Su ürünlerinin, hızla artan nüfus için önemli bir besin kaynağı olduğu ve dengeli beslenmede vazgeçilmez bir yer tuttuğu belirtilirken, balıkçılığın hem dünyada hem de Türkiye’de giderek daha da önem kazanan bir sektör olduğu belirtildi.

Müdürlük yetkilileri, balıkçılığın geleceğinin yasaklara uyulmasına bağlı olduğunu ifade ederek, avlanma yasaklarına riayet edilmesinin su ürünleri kaynaklarının korunması, üretimin artırılması ve ekonomik türlerin geliştirilmesi açısından kritik olduğunu belirtti. Bu kapsamda, 11 Ağustos 2024 tarihli ve 32629 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 6/1 sayılı Ticari Amaçlı ve 6/2 sayılı Amatör (Sportif) Amaçlı Su Ürünleri Avcılığını Düzenleyen Tebliğler gereği, Malatya iç sularında 1 Nisan – 30 Haziran tarihleri arasında sazangillerde avlanma yasağı uygulandığını söyledi.

Yasak dönemde sazangillerin avlanması, satışı, nakli ve imalatta kullanımı kesinlikle yasak olduğu bilgisi paylaşılırken, kurallara uymayanlara 1380 Sayılı Su Ürünleri Kanunu kapsamında yasal işlem uygulandığı belirtildi. Bu yıl, İl ve İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri tarafından yapılan 1109 denetimde, kurallara aykırı olarak kullanılan toplam 3 bin 815 metre uzatma ağına el konuldu, kuralları ihlal eden 6 kişiye toplam 98 bin 925 TL idari para cezası kesildi.

Balıkçıların ve halkın, söz konusu yasak, sınırlama ve düzenlemeler hakkında daha kapsamlı bilgi almak için Bakanlığın resmi internet sitesi www.bsgm.gov.tr ile İl ve İlçe Müdürlükleri’ne başvurabileceği bildirildi.

 

EDİTÖREDİTÖR

YORUMLAR