Malatya’da insani yardım ve sosyal sorumluluk projeleriyle adından sıkça söz ettiren Yetimler Kervanı Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, bereketin, paylaşmanın ve bir arada olmanın sembolü olan Muharrem ayı vesilesiyle muhteşem bir organizasyona imza attı. Dernek binasında gerçekleştirilen ve iki gün boyunca süreceği belirtilen geleneksel aşure ikramı programında, hayırseverlerin katkılarıyla hazırlanan dev kazanlarda pişirilen aşureler yaklaşık 3 bin vatandaşa ikram edildi. Şehrin yönetim kademesini, sivil toplum kuruluşu temsilcilerini ve çok sayıda vatandaşı bir araya getiren etkinlik, Malatya'da deprem sonrası ihtiyaç duyulan birlik, beraberlik ve kardeşlik bağlarını bir kez daha güçlendirdi.
ÇOLAK: "AMACIMIZ GÖNÜL BAĞIYLA BİR ARAYA GELMEKTİ"
Programın açılış konuşmasını gerçekleştiren Yetimler Kervanı Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı İhsan Çolak, Muharrem ayının ve aşure geleneğinin özünde yatan temel felsefenin "kardeşlik ve dayanışma" olduğunu vurguladı. Etkinliğe katılım sağlayan herkese teşekkür eden Çolak, davet usulüne dair samimi bir detayı paylaştı:
"Aşurenin asıl amacı, farklı tatların bir kazanda kaynayıp güzelleşmesi gibi, kardeşlerin de bir araya gelerek tek yürek olmasıdır. Biz de bu anlamlı günde kardeşlerimizi, bu şehri yöneten mülki amirlerimizi, belediye başkanlarımızı, STK temsilcilerimizi ve şehrimizin 'ağababa' dediğimiz, sözü dinlenir kıymetli büyüklerini bir araya getirmek istedik. Bu programımız bugün ve yarın da devam edecek. Dostlarımıza resmi davetiyeler göndermek yerine, bu samimi ortama herkesi kendi cep telefonu numaramdan, WhatsApp durumumda yayınlayarak davet ettim. Çünkü biz bir aileyiz. Herkes gelip burada bu aşureyi tattıkça, Malatya’mıza ait o eski, köklü kardeşlik duygularının yeniden canlanacağına yürekten inanıyoruz. Allah derneğimize destek veren, dualarını esirgemeyen tüm kardeşlerimizden razı olsun."
Törende söz alan Yeşilyurt Belediye Başkanı İlhan Geçit, tüm İslam aleminin ve Malatyalıların Muharrem ayını tebrik ederek başladığı konuşmasında, sivil toplum kuruluşlarının şeffaflık ilkesine dikkat çekti. Yetimler Kervanı Derneği'nin kentte çok özel bir konumu olduğunu belirten Geçit, şu ifadeleri kullandı: "Bugün burada, İhsan Bey’in başkanlığında vizyoner bir anlayışla yönetilen Yetimler Kervanı’nın bu güzel sofrasında buluşmaktan onur duyuyoruz. Yetimler Kervanı Malatya, gerek toplum nezdinde gerekse kamu bürokrasisinde kendi kendini akredite etmiş, rüştünü ispatlamış çok özel bir kuruluştur. Bir sivil toplum kuruluşunun resmi zorunluluklarla değil, toplumun vicdanında doğal bir süreçle akredite edilmesi, onun yaptığı hizmetlerin ne kadar güvenilir, ne kadar şeffaf ve helal dairesinde olduğunu gösterir. Bu güveni inşa etmek yıllar alır. Ben huzurlarınızda İhsan Çolak Bey’e ve onun fedakar, cefakar yönetim kuruluna bu şeffaf ve muazzam çalışmaları için Malatya halkı adına teşekkürlerimi sunuyorum."
Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er ise yaptığı konuşmada, sivil toplum-belediye iş birliğinin önemine değinerek, derneğin çalışmalarına bizzat şahit olduklarını aktardı. Eşiyle birlikte sahada yürüttükleri sosyal projelerden örnekler veren Başkan Sami Er, İhsan Çolak’ın dezavantajlı aileler üzerindeki koruyucu rolünü şu sözlerle özetledi: "Muharrem ayı bereket kapısıdır ve bu ayda birçok vakfımız güzel işler yapıyor. Ancak Yetimler Kervanı'nın ve İhsan Çolak kardeşimizin yeri bizde çok ayrıdır. Kendisini ve ekibini yürekten tebrik ediyorum; çünkü Malatya’da gerçekten çok kayda değer, dokunulmadık yürek bırakmayan bir iş yapıyorlar. Biz sürekli sahadayız. Özellikle eşim, şehirdeki dezavantajlı ve ihtiyaç sahibi aileleri çok yoğun bir şekilde ziyaret ediyor; sadece geçen yıl 5 bin aileye ulaştılar. Eşimin gittiği, bizim gittiğimiz o evlerde, yetim evlatlarımızın ve dul kalmış annelerimizin İhsan Çolak için 'İhsan Baba' deyişini duymak bizi gerçekten derinden duygulandırıyor. İhsan kardeşimiz buradaki her yetime adeta kol kanat germiş durumda."
"GENÇ ANNELERİN ÇALIŞMASINA MÜSAADE ETMİYOR "
Dernek yönetiminin insani ve ahlaki hassasiyetlerine de değinen Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, derneğin toplumsal yapıyı koruma noktasındaki titizliğini şu örnekle alkışladı: "İhsan kardeşimiz umudu ve sosyal adaleti öyle güzel kurgulamış ki... Mesela eşini kaybetmiş, çok genç yaşta olan bir hanım kardeşimizin çocuklarını bırakıp zor şartlarda çalışmasına, yıpranmasına müsaade etmiyor. 'Biz dernek olarak onun ve evlatlarının tüm ihtiyaçlarını sonuna kadar karşılıyoruz, o yeter ki evlatlarının başında dursun, onları geleceğe hazırlasın' diyor. Bu tür ince düşünceler, toplumsal ahlakı koruyan hassasiyetler gerçekten takdire şayandır. Bu ulvi görevi hakkıyla yerine getiren derneğimize, arkasındaki gizli kahramanlar olan iş adamlarımıza teşekkür borçluyuz." Belediyeler olarak sosyal projeleri en üst sıraya koyduklarını belirten Sami Er, "Elimizde tüm dezavantajlı ailelerin güncel listeleri mevcut. Amacımız, hiçbir evladımızın geleceğinin kararmaması, hayata umutla bakabilmesidir. Bu yolda yürüyen Yetimler Kervanı'na katkı sunan herkese şükranlarımı sunuyorum" diyerek konuşmasını tamamladı. Konuşmaların ardından protokol üyeleri, ellerine kepçeleri alarak kazanların başına geçti ve vatandaşlara aşure ikramında bulundu.>>MEHMET TURAN ÇİĞDEM
EDİTÖR




















